Morgondagens verksamhetsutvecklare har kunden och erbjudandet i fokus

Idag, på den fjärde utbildningsdagen av tolv står det tjänsteutveckling på schemat för våra blivande Certifierade Verksamhetsutvecklare. Lärare är strategen Göran Crafoord och verksamhetsutvecklare Lena Dohrner

I samarbete med Dataföreningen Kompetens levererar vi den högt skattade utbildningen Certifierad Verksamhetsutvecklare. Utbildningen sträcker sig över våren med sex utbildningstillfällen om två dagar vardera. Idag är det andra dagen på det andra utbildningstillfället, temat är tjänsteutveckling eller tjänstedesign om man så vill. Tjänstedesign organiserar verksamheten utifrån kundens perspektiv, vilket ökar lojaliteten, stärker ditt varumärke och sänker kostnader. Om du funderar på varför tjänstedesign blivit så viktigt så kan du tänka på att; en missnöjd kund berättar om sin kundupplevelse, i snitt för 11 personer,  medan en nöjd endast berättar det för 3…

Målet med detta ubildningstillfälle är att våra elever ska kunna:

  • utforska kundgrupper och visualisera deras behov.
  • förbättra nyttan och upplevelsen av en befintlig tjänst.
  • utveckla en ny tjänst.

Läs om hela utbildningen Certifierad Verksamhetsutvecklare här. OBS: Nästa utbildningsstart är 2 september 2019. Häng med då!