Value Proposition Design

En halvdags intensivkurs i att skapa erbjudanden som kunder älskar och rekommenderar. Att skapa riktigt attraktiva erbjudanden till kunder kan upplevas som en nästan oöverkomlig utmaning i dagens snabbrörliga affärsmiljö. Kursen Value Proposition Design ger dig verktyg som gör affärsutvecklingsarbetet mycket enklare och roligare.

Denna kurs handlar har fokus på kunden; det handlar om att bygga en djup insikt i kundens behov i just den situation som tjänsten eller produkten är tänkt för, vad är kundens mål just här och nu?

Kundinsikter handlar inte om att göra antaganden om kundens behov, kundinsikter handlar om analys och innovation. Många organisationer analyserar hur de egna produkterna eller tjänsterna används och uppskattas av kunderna, men viktigare insikter uppnås genom att analysera kundens situation och de behov som uppstår i den situationen. Vilket ”jobb” vill kunden få gjort?

Kursen omfattar:

  • Varför är kundinsikter viktigare idag?
  • Vem är kunden och hur beskrivs ett kundsegment?
  • Vad är en kundinsikt och hur fångar vi den?
  • Hur skapas en kundinsikt?
  • Hur används en kundinsikt för att skapa ett erbjudande?

Kursupplägg

En halv dags workshop där du lfår verktyg, förmåga och inspiration att klargöra vad din organisation behöver förstå om era kunders behov, hur ni kommer fram till denna insikt och vad ni ska åstadkomma för att hjälpa era kunder att nå sina mål.

För vem?

För dig som arbetar med affärs- och verksamhetsutveckling där design av tjänster och kunderbjudanden är centrala. Du har en operativ eller strategisk nyckelbefattning som gör att din förståelse för att kundupplevelsen är avgörande för framtiden i din organisation.

Praktisk information

Kurstillfällen: När det passar er.

Plats: Enligt överenskommelse

Pris: Begär offert.

Har du frågor?

Kontakta oss på tel. 08-585 011 00 eller maila: info(at)irm.se

Relaterade utbildningar

Lärare

Affärsutveckling Affärsutvecklare

Torbjörn Olsson är konsult inom affärsutveckling, förändringsledning och verksamhetsanalys med fokus på uppdrag inom strategi, program- och projektledning, organisationsutveckling samt mentorskap och ledarutveckling. Han har arbetat med projekt inom privat verksamhet samt har en omfattande internationell erfarenhet från Europa, Asien och Nordamerika.